Czy holenderscy regulatorzy posądzają Apple o nieuczciwą konkurencję? Zasady płatności w App Store

, Czy holenderscy regulatorzy posądzają Apple o nieuczciwą konkurencję? Zasady płatności w App Store

Ekskluzywny raport z Reutersa ujawnia, że holenderska grupa strażnicza uznała, że zasady Apple dotyczące App Store i zakupów w aplikacji są antykonkurencyjne i już poprosiła Apple o ich zmianę. To jest według źródeł Reutersa: „cztery osoby zaznajomione ze sprawą”.

, Czy holenderscy regulatorzy posądzają Apple o nieuczciwą konkurencję? Zasady płatności w App Store

Holenderskie dochodzenie rozpoczęło się w 2019 roku, gdy istniały powody, aby sądzić, że „praktyki Apple’a stanowiły nadużycie dominującej pozycji na rynku”. Od tego czasu zakres został dalej skoncentrowany przede wszystkim na aplikacjach randkowych. Dochodzenie obejmowało skargę od Match Group, firmy stojącej za wieloma aplikacjami randkowymi, w tym OK Cupid, Tinder i Match.com.

ACM (Urząd ds. Konsumentów i Rynków dla Holandii) podobno powiadomił Apple o swoich ustaleniach w zeszłym miesiącu. Chociaż ACM nie ukarał jeszcze Apple za zbadaną antykonkurencyjność, zażądał wprowadzenia zmian w systemie płatności in-app. Wszystko to według źródeł Apple.

Źródła twierdzą również, że Apple zwróciło się już do Sądu Rejonowego w Rotterdamie o nakaz zablokowania publikacji orzeczenia podczas apelacji Apple. Rzecznik sądu potwierdził Reutersowi, że sprawa Apple’a o zablokowanie publikacji jest realna, ale nie mógł potwierdzić terminu tej decyzji., Czy holenderscy regulatorzy posądzają Apple o nieuczciwą konkurencję? Zasady płatności w App Store

Apple argumentował, że jego zasady dla App Store odnoszące się do jego systemu płatności są do utrzymania klientów informacje dotyczące płatności bezpieczne i prywatne podczas korzystania z App Store. System płatności również prawdopodobnie utrzymuje ogólne doświadczenie App Store spójne między aplikacjami.

W ostatnich latach zarówno deweloperzy, jak i rządy na całym świecie argumentowały, że dominacja Apple na rynku dała jej nieuczciwą przewagę. Apple pobiera od deweloperów od 15% do 30% prowizji za wszystkie transakcje w aplikacji, w tym powtarzające się płatności subskrypcyjne, gdy klienci korzystają z systemu płatności Apple. System ten jest wymogiem przyjmowania płatności, jeśli aplikacje chcą być notowane w App Store i nie ma alternatywnych sklepów z aplikacjami.

Źródło: gsmarena.com